WYDANIE ONLINE

W 2014 roku do biura wpłynęło ponad 500 zgłoszeń związanych z błędami medycznymi. Jeżeli przy okazji takiego zgłoszenia uzyskam informacje uprawdopodabniające naruszenie praw pacjenta, wszczynam postępowanie wyjaśniające.

czytaj więcej »

Radca prawny lub adwokat, który zamierza uzyskać dokumentację swego klienta w celu prowadzenia sprawy przed sądem, jest upoważniony do dostępu do danych medycznych. Upoważnienie musi zawierać jednak klauzulę o dostępie do takich danych.

czytaj więcej »

Zakażenia wewnątrzszpitalne, zaniedbania logistyczne, brak dostępu do diagnostyki, wymaganego sprzętu, a nawet niewłaściwa polityka urlopowa to najczęstsze błędy organizacyjne będące przedmiotem sporów sądowych.

czytaj więcej »

W sytuacji gdy pacjent zarzuca placówce, że padł ofiarą błędu medycznego, zawsze warto zaczynać od propozycji ugody. Jeśli nie ma na to szans, trzeba dobrze przygotować się do procesu. Jakie kroki ma podjąć kierownik placówki, do której trafiło roszczenie?

czytaj więcej »

Pacjenci najczęściej są niezadowoleni ze skutku leczenia lub obsługi pielęgnacyjno-opiekuńczej. Dlatego w kontekście ewentualnych roszczeń warto rozważyć prawa i obowiązki każdego z uczestników procesu terapeutycznego, tj. lekarza i pacjenta.

czytaj więcej »

Z roku na rok rośnie liczba spraw sądowych o odszkodowanie za błędy medyczne. Każdy podmiot wykonujący działalność leczniczą musi więc liczyć się z możliwością obciążenia zobowiązaniem odszkodowawczym. Warto się przed tym odpowiednio zabezpieczyć.

czytaj więcej »

Szpitale muszą mieć ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, a od 2016 roku także od zdarzeń medycznych. Pacjentom przyznawane są coraz wyższe odszkodowania, dlatego niezbędna jest dobra współpraca z ubezpieczycielem.

czytaj więcej »

wiper-pixel