WYDANIE ONLINE

Zarządzając placówką medyczną, podejmujesz decyzje związane z kształtowaniem wizerunku w społeczności lokalnej, w zależności od specjalizacji czy unikatowości twojej oferty na tle konkurencji w danym województwie. Sprawdź, jak skutecznie budować lojalność wśród obecnych i nowych pacjentów.

czytaj więcej »

Z większym czy mniejszym oporem, ale zdecydowana większość placówek uznaje konieczność działań w zakresie marketingu i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Sprawdź, dlaczego warto je podejmować i i rozwijać kompetencje w tym zakresie.

czytaj więcej »

Czy wiadomo, gdzie tak naprawdę zaczyna się komunikacja z pacjentem? W ulotce reklamowej? W artykule prasowym? A może w Internecie? Tak naprawdę, najważniejszą, kluczową kwestią jest pierwszy kontakt z placówką. Jest on jak spotkanie z innym człowiekiem: pierwsze dobre wrażenie możemy zrobić tylko raz.

czytaj więcej »

Pacjent marzy o tym, by trafić do troskliwego lekarza, który wykaże się empatią. Wtedy łatwiej mu poddać się leczeniu i przekonać się, że trafił w dobre ręce. Jak menedżerowie mogą kształtować taką postawę u swoich lekarzy?

czytaj więcej »

Podejście bazujące na trosce o pacjenta i wzmocnieniu zaufania do ośrodka w powiązaniu z postawą firmy, która woli zrezygnować z jednorazowego zysku, upewniając się, że dana usługa jest potrzebna konkretnej osobie to metoda warta wdrożenia w placówkach medycznych. Sprawdź, jak sprawić, by wiarygodność lekarzy, rzetelność i troska o zdrowie stały priorytetem.

czytaj więcej »

Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Jak zaangażować się w działania komunikacyjne, które go poprawią?

czytaj więcej »

Coraz większe problemy z przebiciem się do świadomości potencjalnych klientów powodują, że lekarz, często szef placówki medycznej, decyduje się na podjęcie radykalnej decyzji o wynajęciu fachowca ds. PR i marketingu. Sprawdź, czy i kiedy warto to robić.

czytaj więcej »

Poranny wywiad w telewizji śniadaniowej, czołówka dodatku w ogólnopolskim dzienniku, półgodzinna audycja radiowa – a to wszystko z powodu zakupu fotela do badań. Niemożliwe? Wręcz przeciwnie. Oto kilka skutecznych wskazówek, jak zadbać o rozgłos placówki.

czytaj więcej »

Zakazu reklamy usług medycznych nie wprowadzono przez przypadek. Dzięki temu pacjent wybiera lekarza ze względu na jego dorobek, a nie na krzykliwą reklamę, którą zobaczył kilkadziesiąt razy. Wbrew pozorom nie musi to być ograniczeniem dla placówki medycznej. Oto wskazówki, jak informować o działalności placówki w sposób niekomercyjny.

czytaj więcej »

Umiejętność prowadzenia ośrodka ochrony zdrowia w taki sposób, aby zwiększyć pozytywny wkład w społeczeństwo, a jednocześnie minimalizować negatywne skutki działalności stanowi trzon społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Sprawdź, jak programy tego typu powinny angażować uczestników procesu rynkowego: klientów i partnerów biznesowych, pracowników oraz społeczność lokalną.

czytaj więcej »

Rynek usług medycznych poszerza się z roku na rok; otwierają się kolejne kliniki specjalistyczne czy centra medyczne. O ile zachowujemy czujność na starcie naszej działalności, monitorujemy oferty konkurencji i ich poczynania, o tyle po roku czy dwóch okazuje się, że bez konkretnych działań marketingowych, wizerunkowych trudno nam się przebić do świadomości nowych klientów. Czy warto je podejmować samodzielnie?

czytaj więcej »

wiper-pixel