WYDANIE ONLINE

Placówki medyczne często współpracują z osobami na podstawie umowy zlecenie. Obowiązkiem placówki jest wypłacanie im wynagrodzenia nie niższego niż wynika to z minimalnej, wynikającej z przepisów stawki. Zagadnienie to jest kontrolowane przez inspektorów pracy. Sprawdź, czym skutkuje niewypłacenie wynagrodzenia na poziomie minimalnym.

czytaj więcej »

Zagadnienia dotyczące organizacji pracy oddziału w świetle obecnego prawa są materią, którą powinien określać regulamin podmiotu leczniczego. Nie ma przepisu, który nakłada obowiązek organizowania pracy oddziału tak, żeby każdy pacjent miał swojego lekarza prowadzącego. Sprawdź, jak zatem postępować w praktyce.

czytaj więcej »

Personelem pierwszego kontaktu z pacjentem jest przede wszystkim obsługa w rejestracji. Często od rejestratorek bowiem zależy, czy pacjent chętnie skorzysta z usług danej przychodni czy kliniki i uzyska szczegółową informację. Na co zwracać uwagę, szkoląc ten personel?

czytaj więcej »

Dyrekcja Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Ostrowie Wielkopolskim wszystkie inwestycje w infrastrukturę i zakupy nowoczesnego sprzętu oraz aparatury medycznej realizuje z myślą o pacjentach. Pozwalają one na ciągłe podnoszenie jakości usług medycznych. Sprawdź, jakie jeszcze efekty przynoszą działania zgodnie z misją placówki, którą jest świadczenie usług medycznych na jak najwyższym poziomie - rozmowa z dr. DARIUSZEM BIERŁĄ, dyrektorem Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Ostrowie Wielkopolskim.

czytaj więcej »

Zarządzenia prezesa NFZ wprowadziły wymóg, aby poradnie przyszpitalne były czynne co najmniej 3 dni w tygodniu, łącznie 12 godzin tygodniowo. Nie ma natomiast zapisu, czy ma to być rano czy po południu. Sprawdź, jak w praktyce stosować ten zapis.

czytaj więcej »

Do dokumentacji medycznej zawierającej dane wrażliwe mają dostęp pacjenci, osoby przez nich upoważnione i jednostki świadczące usługi medyczne. Przepisy dają jednak możliwość wglądu do dokumentów medycznych także szerokiej grupie innych podmiotów. Czy wśród nich znajduje się PFRON?

czytaj więcej »

Zapewnienie właściwego funkcjonowania placówki medycznej jest kluczowe dla właściwego wypełniania jej zadań. Dobra organizacja to jedno, a postępowanie personelu to drugie. Oba elementy muszą współgrać. Uchybienia leżące po stronie pracowników mogą być regulowane za pomocą stosowania kar. Czasem jednak lepszym i skuteczniejszym rozwiązaniem może okazać się rozmowa dyscyplinująca. Sprawdź, jak się do niej przygotować i kiedy ją stosować.

czytaj więcej »

Gdy komunikacja mobilna jest chlebem powszednim, a media społecznościowe oczywistością, wciąż są takie placówki medyczne, gdzie prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych jest trudne i właściwie nie ma pomysłu, jak zmienić taką sytuację. Sprawdź, co możesz zyskać, podejmując działania marketingowe i public relations. 

czytaj więcej »

Część z urządzeń w placówkach medycznych to urządzenia techniczne, które podlegają przepisom o dozorze technicznym. Ma to bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo, ponieważ eksploatacja urządzeń technicznych może stwarzać realne zagrożenie dla personelu i osób korzystających z usług placówki. Jakie obowiązki się z tym wiążą?

czytaj więcej »

Przychodni odebrano lokal, w którym prowadziła działalność leczniczą. Po tym zdarzeniu straciła władztwo nad dokumentacją medyczną swoich pacjentów. Rzecznik Praw Pacjentów zarzucił placówce naruszenie zbiorowych praw pacjenta. Sprawdź, jak nie dopuścić do takiej sytuacji.

czytaj więcej »

System zapobiegania zakażeniom szpitalnym nie funkcjonuje skutecznie. Jest to zagrożenie dla bezpieczeństwa zdrowotnego pacjentów – tak wynika z najnowszej kontroli NIK. Sprawdź, jakie nieprawidłowości stwierdzono i uniknij ich w swojej placówce.

czytaj więcej »

Dokumentowanie wszelkich zdarzeń związanych ze zranieniami narzędziami w sektorze opieki zdrowotnej to Twój obowiązek, niezależnie od tego, czy podlegają one procedurze powypadkowej. Sprawdź, czy każde tego typu zdarzenie będzie wypadkiem przy pracy.

czytaj więcej »

Podmioty lecznicze prowadzące szpitale, przychodnie i indywidualne praktyki lekarskie i pielęgniarskie są zobowiązane na podstawie RODO do wykonania dodatkowego obowiązku – wdrożenia i prowadzenia tzw. rejestru czynności przetwarzania. Dowiedz się, co powinno znaleźć się w tym dokumencie.

czytaj więcej »

wiper-pixel