W analizie wyników placówki warto stosować mierniki

Arkadiusz Trela

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 17 lipca 2020
mierniki w jakości

Jakość w placówkach medycznych trzeba monitorować i oceniać na każdym etapie realizacji usługi. Mogą w tym pomóc specjalnie opracowane mierniki i wskaźniki. Sprawdź, jak je wykorzystać w praktyce.

Jakość opieki zdrowotnej jest procesem złożonym oraz interdyscyplinarnym. Może się ona odnosić zarówno do poprawy realizacji usług medycznych, jak i do czynników ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa pacjenta. Może być kształtowana przez jakość struktury, procesu oraz wyniku. Ważne jest jednak, aby była odpowiednio monitorowana i oceniana na każdym etapie realizacji usługi. Ocena jakości usług medycznych jest zazwyczaj prowadzona przy użyciu różnego rodzaju wskaźników oraz kryteriów odnoszących się do określonych standardów.

Pozostało jeszcze 91 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Arkadiusz Trela

Autor: Arkadiusz Trela

pełnomocnik, doradca zarządów, kierownik projektów wdrożeniowych oraz trener systemów zarządzania wg norm ISO w ochronie zdrowia. Wykładowca na studiach MBA w Ochronie Zdrowia na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Ekspert Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szpitali Prywatnych. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończył studia menedżerskie Executive MBA, podyplomowe studia – Menedżer Jakości oraz certyfikowane przez International Register of Certificated Auditors zaawansowane kursy audytora / audytora wiodącego systemów ISO 9001, ISO 14001 i ISO 27001.
wiper-pixel