Jak nie naruszać prawa pacjenta do świadczeń

Aneta Naworska

Autor: Aneta Naworska

Dodano: 26 maja 2020
Prawa pacjenta

Przyzwyczailiśmy się, że prawa pacjenta są bardzo ważne i muszą być respektowane przez podmioty ochrony zdrowia oraz ich pracowników. Wiemy, że za zbiorowe naruszanie praw pacjenta nakładane są wysokie kary. Co jednak w czasie, gdy przestrzeganie praw pacjenta jest technicznie niewykonalne?

Pojawia się pytanie, czy dyrektor szpitala, kierownik przychodni w czasie pandemii koronawirusa może ograniczyć stosowanie praw pacjenta. Czy pacjent dysponuje instrumentami, które pozwolą mu dochodzić swoich praw, a w dalszej przyszłości zadośćuczynienia za ich naruszenie? Czy Rzecznik Praw Pacjenta ma prawo nałożyć na podmiot medyczny karę? Pytania będą się mnożyć bez końca.

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Aneta Naworska

Autor: Aneta Naworska

adwokat, specjalista z zakresu prawa medycznego oraz prawa gospodarczego. Specjalizuje się w zagadnieniach pomocy prawnej dla podmiotów leczniczych. Obsługuje dwa specjalistyczne szpitale, klinikę stomatologiczną oraz rehabilitacyjną. Jest autorką licznych publikacji z zakresu prawa medycznego. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, ukończyła Podyplomowe Studia Prawa Podatkowego na UMK oraz Podyplomowych Studiów dla Menedżerów Służby Zdrowia w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu.
wiper-pixel