Jak badać rynek usług medycznych

Marta Chalimoniuk-Nowak

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 19 grudnia 2019
Badanie rynku usług medycznych

Zarządzanie placówką medyczną wymusza dbałość o utrzymanie płynności finansowej i rentowności, zwłaszcza w podmiotach niepublicznych, często borykających się z dodatkowymi kosztami (leasingu sprzętu i wynajmu pomieszczeń na gabinety). Jak prowadzić analizy, które pomogą Ci planować sprzedaż usług?

Analizy popytowe należą do obszaru działań handlowo-marketingowych, które dotyczą sprzedaży produktów i usług. Są zatem bardziej kojarzone z klientami, a nie z pacjentami; z prawami konkurencyjnego rynku, a nie obszarem ochrony zdrowia. To z kolei wymaga rozwijania wiedzy w zakresie budowania relacji z dotychczasowymi pacjentami i kształtowania popytu na swoją ofertę wśród potencjalnych nowych pacjentów, w lokalnej społeczności.

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Marta Chalimoniuk-Nowak

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

audytor, ewaluator, trener biznesu, doradca strategiczny, publicystka
wiper-pixel