Jak przyciągnąć dobrych pracowników

Marta Chalimoniuk-Nowak

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 26 września 2019
Personel medyczny

Przy obecnym deficycie lekarzy specjalistów trudnym wyzwaniem jest pozyskanie kadry medycznej. Niejednokrotnie duże publiczne placówki zmagają się też z pozyskaniem pracowników niemedycznych do prac administracyjnych, np. przy obsłudze projektów, a także statystyków, techników, rejestratorów medycznych, pracowników socjalnych czy do szpitalnej kuchni. Żeby konkurować z innymi placówkami na rynku, warto podjąć działania marketingowe, prezentując się jako atrakcyjny pracodawca. Jak to robić?

Działania podejmowane w ramach kształtowania wizerunku pracodawcy (czyli employer brandingu) to często m.in. publikowanie, także w lokalnych mediach, informacji o nagrodach czy pozyskanych certyfikatach jakości. Nie zawsze są to nagrody branżowe, a np. wyróżnienia w konkursach gospodarczych o nagrodę wojewody czy prezydenta danego miasta, za efektywną współpracę z lokalnym urzędem pracy, zatrudnianie osób bezrobotnych, przyjmowanie stażystów i praktykantów oraz udział w przedsięwzięciach miejskich. Instytucje dbające o zdrowie swoich pracowników i skutecznie wdrażające programy promocji zdrowia wewnątrz firmy nie tylko działają na rzecz pracowników, ale także edukują o zdrowiu, a popularyzując nagrody i wyróżnienia – rozwijają te edukacyjne przesłania poza swoja siedzibę.

Pozostało jeszcze 84 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Marta Chalimoniuk-Nowak

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

audytor, ewaluator, trener biznesu, doradca strategiczny, publicystka
wiper-pixel