Artykuł sponsorowany – pomoże czy zaszkodzi

Tomasz Popielski

Autor: Tomasz Popielski

Dodano: 24 kwietnia 2019
Lekarze

Placówka medyczna może przekazywać informacje o swoich usługach, jednak przekaz nie może mieć cech reklamy. Lekarze prowadzący indywidualne praktyki mają jeszcze więcej ograniczeń , które nakłada Naczelna Izba Lekarska . Sprawdź, jak postąpić w przypadku artykułu sponsorowanego.

Przepisy rozróżniają „informację” i „reklamę”. Reklama to w porównaniu do informacji dodatkowa treść o usługach, ich zaletach, wartości i możliwości ich nabycia. Nie ma jasnych reguł, które pomogą jednoznacznie postawić granicę między reklamą a informacją. Pomocne będzie doświadczenie życiowe i zdrowy rozsądek. Informacja o neutralnym charakterze nie może być oceniana jako reklama, nawet jeśli przekona pacjenta do skorzystania z usług.

Pozostało jeszcze 78 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Tomasz Popielski

Autor: Tomasz Popielski

prawnik, absolwent studiów podyplomowych Prawo Medyczne na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, menedżer w ochronie zdrowia w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku, specjalista w obszarze odszkodowań, szkód powstałych na zdrowiu, a także podczas leczenia
wiper-pixel