Pacjent ma obowiązek przedstawienia dokumentu tożsamości - dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy lub legitymacji szkolnej. Powinien również złożyć oświadczenia o upoważnieniu innej osoby do uzyskiwania informacji o jego stanie zdrowia. Te kwestie rodzą wciąż wiele pytań, a o to odpowiedzi na najczęstsze z nich.
Co zrobić jeśli pacjent nie ma przy sobie żadnego dokumentu tożsamości? Czy można go przyjąć?
Przepisy ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (dalej u.ś.o.z.), wyrażają ogólną regułę, zgodnie z którą niezależnie od sposobu potwierdzania prawa do świadczenia opieki zdrowotnej, świadczeniobiorca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu tożsamości - dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy albo legitymacji szkolnej. Brak takiego dokumentu ze względu na niemożność przeprowadzenia weryfikacji, będzie skutkować odmową udzielenia świadczenia.
Przejdź do Moja strefa i sprawdź swoje e-wydania
Poznaj ofertę kliknij w poniższy guzik
lub zadzwoń 22 518 29 29