Dlaczego rozwijać inteligencję emocjonalną

Marta Chalimoniuk-Nowak

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 28 września 2018

Wybuchowy szef czy szefowa, nie panujący nad tym, co i jak mówi, nieprzewidywalny i o zmiennych nastrojach - to zmora pracowników w niejednej firmie. Bywa to także problemem szefa, gdy np. najzdolniejsza osoba w zespole nie panuje nad emocjami i jest przez to trudna we współpracy. W czym może pomóc praca nad inteligencją emocjonalną?

Osoby mające doświadczenie w pracy w międzynarodowych korporacjach często powtarzają, że ten, kto nie panuje nad emocjami, nie ma szans na zrobienie kariery. A zatem rozwój własny, równolegle z zawodowym, zakłada rozwijanie umiejętności panowania nad samym sobą. Chodzi o wypracowanie pewnych zachowań, np. utrzymania spokoju w newralgicznych sytuacjach, by nie tworzyć efektu śnieżnej kuli, gdy kolejne osoby reagują na czyjś wybuch złości, furii, paniki czy nawet płaczu.

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Marta Chalimoniuk-Nowak

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

audytor, ewaluator, trener biznesu, doradca strategiczny, publicystka
wiper-pixel