Reklama leków – czego musi unikać lekarz

Anna  Wojtczyk

Autor: Anna Wojtczyk

Dodano: 18 sierpnia 2018

Ustawa Prawo farmaceutyczne zakazuje lekarzom reklamowania produktów leczniczych, lecz suplementy diety nimi nie są. Sprawdź, czy w związku z tym osoby z wykształceniem medycznym mogą je reklamować.

Regulacja prawna znajdująca się w art. 55 ust. 1 ustawy z 6 września 2011 r. Prawo farmaceutyczne dotyczy zakazu reklamowania produktów leczniczych przez osoby z wykształceniem medycznym lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia. W tym przepisie wskazuje się, że reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie może polegać na prezentowaniu produktu leczniczego przez osoby znane publicznie, naukowców, osoby posiadające wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia; odwoływaniu się do zaleceń osób znanych publicznie, naukowców, osób posiadających wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujących posiadanie takiego wykształcenia.

Pozostało jeszcze 83 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Anna  Wojtczyk

Autor: Anna Wojtczyk

prawnik, doktor nauk prawnych, specjalista z zakresu zamówień publicznych
wiper-pixel