Jak skutecznie motywować pracowników

Katarzyna Janas

Autor: Katarzyna Janas

Dodano: 25 lipca 2018

Kiedy pacjent zgłasza się do kliniki, uruchamia się procedura i zestaw działań mających na celu usunięcie choroby. To tylko wierzchołek góry lodowej. Prawdziwym sukcesem jest zdiagnozowanie przyczyny problemu i rozwiązanie go w zarodku. Nie inaczej jest, gdy choroba toczy się w samym środku placówki medycznej. Poznaj korzyści z zarządzania przez motywację, co usprawni budowanie zespołu.

Wielu menedżerów zna te problemy: niezrealizowane lub niedokładnie zrealizowane zadania, niezadowalający poziom obsługi pacjentów, mało zaangażowany zespół, duża rotacja pracowników, a w końcu – spadające wyniki sprzedaży.

Najprostsze rozwiązania są pod ręką: zwolnić jednych pracowników i zatrudnić nowych, zamówić kolejne (kosztowne) szkolenie, zapowiedzieć obcięcie premii za brak wyników i jej podniesienie – za realizację i przekroczenie celów. To tylko kilka rozwiązań z puli, którą obrazowo nazywamy metodą kija i marchewki: za osiągnięcie celu – nagroda, za niewykonanie zadania – kara.

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Katarzyna Janas

Autor: Katarzyna Janas

trenerka, coach, współzałożycielka Instytutu Durkalskiego – Reiss Motivation Profile Polska, www.reissprofile.pl
wiper-pixel