Uważaj na te klauzule w umowach serwisowych

Maciej Lipka

Autor: Maciej Lipka

Dodano: 23 czerwca 2018

Jeśli w razie awarii oddałeś drukarkę, komputer, telefon do serwisu i nie odebrałeś ich w terminie, twój sprzęt może trafić na licytację. Na co zatem zwrócić uwagę i przed czym się chronić przy zawieraniu umowy serwisowej, żeby nie dopuścić do takiej sytuacji?

O tym, jakie nieprzyjemności mogą cię czekać w związku z serwisowaniem funkcjonującego w gabinecie sprzętu, świadczy historia, która przytrafiła się pewnemu lekarzowi użytkującemu drukarkę. Lekarz nabył sprzęt o bardzo dużych gabarytach. Wszystko było dobrze, dopóki w drukarce był toner. Gdy zaszła potrzeba jego wymiany, zakupiony przez lekarza nowy toner nie przyjął się w drukarce. Po skontaktowaniu się ze sklepem, w którym nabył sprzęt, zdecydował się go oddać do naprawy. Ponieważ nie odebrał go w terminie, jego drukarkę, jako nieodebraną, wystawiono w Internecie na licytację i sprzedano za pół ceny. Zarówno sklep, jak i dystrybutor oświadczyli, że byli uprawnieni do tego typu działań na podstawie ich wewnętrznych regulaminów.

Pozostało jeszcze 83 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Maciej Lipka

Autor: Maciej Lipka

specjalista w zakresie prawa medycznego i autorskiego
wiper-pixel