„Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.
Informacje zawierające tego rodzaju wypowiedzi mogą być kwalifikowane jako wprowadzające w błąd i stanowić naruszenie obowiązków związanych z publicznym informowaniem o swoich świadczeniach. Bez wątpienia sektor usług medycznych należy do tych, w których określenia superlatywne powinny być stosowane szczególnie rozważnie, głównie ze względu na brzmienie art. 14 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej. Pozwala on bowiem informować o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń, ale wyłącznie pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie ma cech reklamy.
Reklama niezgodna z prawem czy wprowadzająca w błąd może także być uznana za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, co może skutkować postępowaniem przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który władny jest m.in. nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości do 10% przychodu.
Przejdź do Moja strefa i sprawdź swoje e-wydania
Poznaj ofertę kliknij w poniższy guzik
lub zadzwoń 22 518 29 29