Czy lekarz może występować w reklamie

Maciej Lipka

Autor: Maciej Lipka

Dodano: 7 marca 2018

Lekarze często otrzymują atrakcyjne propozycje wzięcia udziału w reklamie. Reklamy mogą dotyczyć wyrobów medycznych, produktów leczniczych lub suplementów diety. Reklamą zainteresowane są także placówki medyczne, które promując swą działalność, chcą wykorzystać wizerunek zatrudnionych tam specjalistów. Sprawdź, jakie masz możliwości.

Lekarze powinni mieć świadomość istniejących zakazów i konsekwencji związanych z ich łamaniem. Reklamowanie produktów i usług medycznych przez nich jest bowiem niedozwolone, lecz od tej reguły istnieją wyjątki. Przepisy Prawa farmaceutycznego zakazują, aby w reklamie podawanej do publicznej wiadomości produkty lecznicze prezentowały osoby publicznie znane, naukowcy, osoby z wykształceniem medycznym, farmaceutycznym lub osoby, co do których można mieć przypuszczenia, że mają takie wykształcenie. Oznacza to, że zakaz reklamy produktów leczniczych dotyczy nie tylko prezentowania ich przez lekarzy, ale również prezentowania ich przez osoby, które podają się za lekarzy.

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników.
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub aktywuj testowy dostęp.

Maciej Lipka

Autor: Maciej Lipka

specjalista w zakresie prawa medycznego i autorskiego
wiper-pixel